top of page

דורון גוב

עבורי הצלת חיי אדם היא שליחות

1.png

כתיבה: ירדן חיים

דורון גוב רגיל לפעול בקור רוח במצבי חירום. כך נהג לאורך שירותו הצבאי ממנו השתחרר בדרגת סגן אלוף, ובמסגרתו לחם במלחמות רבות וכך פעל במבצעי חילוץ בהם לקח חלק כחלק מצוות יחידות החילוץ. בין המבצעים הרבים בהם השתתף, סייע באיתור לכודים לאחר רעידת האדמה בנפאל ובמקסיקו. "עבורי הצלת חיי אדם היא שליחות, וככל שעלה בידי, פעלתי לעשות זאת", הוא מספר. בין היתר אף בנה בית ספר לכיבוי, חילוץ והצלה ומתקן אימונים באור עקיבא.
את החינוך לאהבת אדם, נתינה ועזרה לזולת קיבל מהוריו, ראובן ויונה ז״ל, ניצולי שואה עבורם היה בן יחיד. הוא נולד בשנת 1953 וגדל בחיפה, אשר ניחן בכישורים והישגים רבים. בשל אהבתו להצלת חיי אדם, המשיך באופן טבעי לאחר שחררו מצה"ל לעבוד כמהנדס בטיחות בחברת החשמל.
את אשתו, ביאטריס הכיר כשלמד חינוך גופני בווינגיט. "הגענו ליקנעם בשנות ה-80׳ במטרה למצוא מקום שקט וקרוב לטבע בו נוכל לגדל את ילדינו", מספר דורון גוב. ״העיר הייתה מאוד שונה ממה שאנחנו מכירים היום, ומנתה כ- 6,000 תושבים. זה הרגיש כמו לגור קיבוץ, ללא אוטובוסים״. סיפר בהתרגשות. יחד הביאו ארבעה ילדים: ירון, שירלי, נמרוד ואור מהם זכו שלושה נכדים.
החינוך זורם בעורקיו וכמי שבחר לנטוע ביקנעם שורשים, התעקש להביא לעיר תנועת נוער, וכיום שבט ״השחר״ השייך לתנועת ״הצופים״ הוא הגדול ביותר במחוז צפון ומונה מעל ל- 500 חניכים, שבט מצליח ומשגשג המושתת על ערכים ואהבת הארץ. ״אני יודע כמה החינוך הבלתי פורמאלי חשוב להשלמת החינוך הפורמאלי״, הסביר ולכן הצבתי זאת כמטרה. ״יקנעם תהיה נקייה ומצטיינת אם כל אחד מאתנו ירצה לטפח לא רק את הגינה הפרטית שלו, אלא גם את זו של השכן. עלינו לצאת מחשיבת המיקרו, אל עבר המאקרו ולהפוך את הסלוגן הידוע: ׳ביתך הוא מבצרך׳ ל'עירך היא מבצרך׳ וכך יהיה טוב לכולנו" הסביר. "הייתי שמח לראות את כל תושבי יוקנעם חושבים למען האחר, תורמים ונתרמים ופועלים למען חינוך הדור הצעיר. זה העתיד שלנו".

דורון גוב

creators
Gold logo.png
blue background

Join the journey

that leaves a mark

Follow us

Thank you! We will get back to you soon

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

Contact

Phone: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© All rights reserved to the association to leave a mark and venture The Autographers

bottom of page