top of page

ליאורה ואלון כהן

חקלאים בלב ובנשמה

1.png

כתיבה: עפר בלנק

צילום: עפר בלנק

מטע השקדים של ליאורה ואלון כהן מסודר ונקי למשעי. לאחר פריחת המטעים המרשימה החלו צומחים פירות על הענפים העבותים.

אלון כהן, יליד 1959, נולד בכפר תבור להוריו עדה ואהרון כהן, דור רביעי בכפר תבור. משפחת כהן הענפה הם ממייסדי המושבה, שהגיעו מזכרון יעקב בשנת 1901 והיו בין המשפחות הראשונות שעלו על הקרקע.
אלון הוא חקלאי בכל רמ״ח איבריו. כבר כילד התגלה כאוהב חקלאות ועבודה בשדה, והיה עוזר לאביו בעבודה הקשה. בתחילת דרכו החקלאית גידל סלרי לייצוא, ועם השנים עבר לגדל שקדים וענבים ליין. בנוסף מספק אלון שירותי קטיף וייבוש שקדים לחקלאים בכל רחבי הגליל, ואף בונה כלים חקלאיים לצרכיו האישיים. בין המכונות שבנה: מכונה לקטיף הסלרי ואריזתו, שעליה קיבל את פרס ״אגריטך״ ממשרד החקלאות, ומכונה לניעור שקדים, שכמוה יש כיום 10 מכונות בארץ, החוסכות בכוח אדם ומשפרות את מהירות הקטיף. כמו כן בנה שש מכונות שיוצרו לקליפורניה.
אלון נשוי לליאורה, ילידת 1960 שהגיעה מגבעת עדה, בת למשפחה חקלאית שורשית ממייסדי זכרון יעקב וגבעת עדה. בשנת 1980 נישאו והקימו משק חקלאי לתפארת. יחד הם עובדים במשק מזה 42 שנים, ליאורה אחראית על משטח הייבוש ואלון מנהל את המשק ואחראי על קטיף השקדים.
עם השנים נולדו ארבעת ילדיהם: לירון, אביב, דותן ומעיין. המשפחה גדלה והצטרפו תשעה נכדים מקסימים לשבט. ״דור ההמשך שלנו חזר לכפר ולחקלאות. הבן דותן עובד איתנו במשק. החתן יוסי, הבעל של לירון, חקלאי בעצמו. אנו גאים בילדינו כולם, וכן באלו שהחליטו לחזור לכפר, לשמור ולעבד את האדמה כמו שעשו אבות אבותינו שנטעו שורשיהם בכפר תבור. כמו שאמר יגאל אלון בן המושבה, ׳אדם שאינו זוכר את עברו ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל׳״.
אני לא יכול שלא להשתאות כשאני מתבונן בחלקת האלוהים הקטנה הזאת, דורות של חקלאים חרשו כאן את האדמה, הפריחו את השממה, נאחזו בקרקע, ידעו אושר ושמחה, עצב ויגון, ובנו יישוב לתפארת. הר תבור בדממתו כמו משגיח ושומר על האנשים החסים בצילו. ליאורה ואלון ממשיכים את הדרך, צובעים את אדמת מסחה הכבדה באופטימיות זהירה, בזיעה ועמל. חקלאים הם גזע, השורשים עמוק באדמה.

"דור ההמשך שלנו חזר לכפר ולחקלאות״

ליאורה ואלון כהן

creators
Gold logo.png
blue background

Join the journey

that leaves a mark

Follow us

Thank you! We will get back to you soon

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

Contact

Phone: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

Phone: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© All rights reserved to the association to leave a mark and venture The Autographers

bottom of page